Het Jong Wetenschappelijk Bureau GroenLinks (Jong WB) is de jongerendenktank van het Wetenschappelijk Bureau GroenLinks. Als bestuurslid bij het Jong WB bedenk en organiseer je door het jaar heen activiteiten op het snijvlak van politiek en wetenschap, zoals ​​masterclasses, excursies, politieke diners, symposia en debatavonden. Je bouwt met je bestuur op die manier aan een netwerk van jonge mensen die zich verdiepen in de wetenschap achter de idealen van GroenLinks.

In 2022 verdiepen het Wetenschappelijk Bureau en het Jong WB zich in thema’s als de energietransitie, groene industriepolitiek en nieuwe verhoudingen tussen overheid, markt en gemeenschap. Daarnaast is er genoeg ruimte om als bestuur ook eigen thema’s aan te dragen en te onderzoeken. Een aanstelling in het bestuur is in principe voor twee jaar.

Dat is iets voor mij!

Stuur ons dan uiterlijk zaterdagmiddag 4 december (12:00 's middags) een mail met als aparte bestanden een korte motivatie en CV naar JongWB@groenlinks.nl. Sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in de week van 6 december.

Eerst meer weten?

Lees hieronder de FAQ (Frequently Asked Questions). Andere vragen over de sollicitatieprocedure of over de functie kan je stellen aan Allison Luger van het huidige bestuur via JongWB@groenlinks.nl

Laat het ons ook weten als we iets voor jou kunnen doen om de sollicitatieprocedure toegankelijker te maken.