Politieke ontplooiing

Jong WB biedt jongeren een plek voor politieke ontplooiing. Wij brengen wetenschap, politiek en branie samen en willen een kweekvijver zijn voor jonge mensen die een groener en linkser landen willen. Als inhoudelijk debatplatform geeft Jong WB jongeren de ruimte voor het bedenken van creatieve en originele oplossingen voor politieke vraagstukken. Dit doen we in samenwerking met wetenschappers en organisaties zoals het Wetenschappelijk Bureau GroenLinks, DWARS, en jong wetenschappelijke bureaus van andere partijen. Als er een gedeelde basis van groene en linkse waarden is, staan we altijd open voor samenwerking.

Activiteiten, netwerken, debatten

Jong WB organiseert inhoudelijke en interactieve activiteiten op het raakvlak tussen wetenschap, politiek en debat. Denk aan politiek diners, masterclasses, paneldiscussies en symposia. Daarnaast biedt Jong WB een netwerk aan studenten en starters die geïnteresseerd zijn in groene en linkse politiek. Leden van Jong WB gaan met wetenschappers en experts met verschillende achtergronden in debat om samen een frisse blik te werpen op groene en linkse politiek. Onze evenementen zijn er om jonge mensen te inspireren, maar ook om hen een podium te geven om hun ideeën verder vorm te geven. Waar het kan, bundelen we de krachten met het Wetenschappelijk Bureau GroenLinks, DWARS en jong wetenschappelijke bureaus van andere partijen.

Demonstraties

Door mee te doen aan maatschappelijke protesten laten we zien dat wij ons bekommeren om actuele issues. Vanwege de coronamaatregelen kunnen wij de komende tijd uiteraard niet fysiek meedoen aan demonstraties. Wel willen wij online onze solidariteit aan de geplande bijeenkomsten betuigen.

Logo JongWBGL

Meedoen?

Wil je je bij ons aansluiten? Word lid van Jong WBGL en volg ons op sociale media.

Het bestuur van Jong WBGL wordt wordt gevormd door:

• Frank Westhoek (Voorzitter)
  • Allison Luger (Algemeen bestuurslid)
  • Nina Bohm (Algemeen bestuurslid)
  • Matthias Schotanus (Secretaris)
  • Richelle Boone (Penningmeester)
  • Floor Steenkamp (PR)
  • Lieke Ketelaars (algemeen bestuurslid)

Contact

Voor vragen of meer informatie, neem contact op met het bestuur via jongwb@groenlinks.nl