Politieke ontplooiing

In Nederland zijn er veel jonge mensen met kennis en doorvoelde idealen. Jongeren schudden de politiek op met creatieve en innovatieve ideeën. Daarom biedt Jong WB jongeren, jong werkenden en studenten een plek voor politieke ontplooiing. Dat jonge netwerk zetten we in voor de vorming, verspreiding en realisatie van ideeën op het gebied van linkse, groene en progressieve idealen.

Hoe doen we dat?

Jong WB organiseert activiteiten op het snijvlak van wetenschap en politiek. Denk aan masterclasses, excursies, politieke diners, symposia en debatavonden. Dat doen we voor én met jonge mensen.

Als denktank geeft Jong WB jongeren de ruimte voor het ontwikkelen van creatieve en originele oplossingen voor politieke vraagstukken. We bouwen actief aan een netwerk voor jongeren, jong werkenden en studenten met verschillende achtergronden en ervaringsniveaus.

Dat kunnen we natuurlijk niet alleen. We werken in samenwerking met wetenschappers en organisaties zoals Wetenschappelijk Bureau GroenLinks, DWARS, en jong wetenschappelijke bureaus van andere partijen.

Logo JongWBGL

Doe mee!

Wil je op de hoogte gehouden worden van alle ontwikkelingen? Volg ons op onze socials.

Met een lidmaatschap van Jong WB ontvang je tijdschrift de Helling en kun je met korting en voorrang deelnemen aan onze activiteiten.

Bestuur

Jong WB is onderdeel van Wetenschappelijk Bureau GroenLinks, maar heeft een eigen bestuur. Het bestuur van Jong WB wordt wordt gevormd door:

• Frank Westhoek (Voorzitter)
  • Allison Luger (Algemeen bestuurslid)
  • Nina Bohm (Algemeen bestuurslid)
  • Matthias Schotanus (Secretaris)
  • Richelle Boone (Penningmeester)
  • Floor Steenkamp (PR)
  • Lieke Ketelaars (algemeen bestuurslid)

Contact

Voor vragen of meer informatie, neem contact op met het bestuur via jongwb@groenlinks.nl